جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

قوامی: دولت سیزدهم حق اعتراض مسالمت آمیز را به رسمیت بشناسد

قوامی: دولت سیزدهم حق اعتراض مسالمت آمیز را به رسمیت بشناسد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه تامین آزادی های سیاسی و اجتماعی از اولویت های کشور در بخش سیاست داخلی است، گفت: دولت سیزدهم باید حق اعتراض مسالمت آمیز را به رسمیت بشناسد.

به گزارش رمز فردا سیدناصر قوامی ، با بیان اینکه تامین آزادی های سیاسی و اجتماعی از اولویت های کشور در بخش سیاست داخلی است، اظهار کرد: دولت سیزدهم باید حق اعتراض مسالمت آمیز را به رسمیت بشناسد و مردمی که در اعتراضات حضور داشته و اقدام تخریبی و ضدامنیتی انجام نداده اند را بازداشت نکند.‌ خوشحالی ندارد بگوییم در فلان شهر ۲۰۰ یا۳۰۰ نفر را دستگیر کردیم. دستگیری معترضانی که اقدام تخریبی نداشته اند، می تواند آنها را به دشمن تبدیل کند.دولت رییسی باید به این مسایل توجه کند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: باید اجازه برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز داده شود. مردمی که در اعتراض ها هستند هیچگاه  به تخریب اموال عمومی نمی زنند و با پلیس درگیر نمی شوند مگر اینکه عواملی میان آنها نفوذ کرده و تخریب گری کنند. پلیس هم باید تنها نیرویی باشد که در تجمعات حضور دارد.

قوامی در پایان با اشاره به اینکه وزیر کشور باید سعه صدر داشته باشد، خاطرنشان کرد: سیاست ها و رویکردهای کلی نظام هم باید متناسب با شرایط امروز کشور باشد و به آزادی های سیاسی و اجتماعی توجه شود. تامین آزادی های مشروع باید مدنظر باشد، به رسانه ها آزادی و به همه گروه های سیاسی  در چارچوب قانون حق فعالیت داده شود .

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

زمان اعلام فهرست نهایی نامزدهای انتخابات مجلس

به گزارش رمز فردا : اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در نشستی خبری که در دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *