پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

واکنش انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران به روند واکسیناسیون در کشور

واکنش انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران به روند واکسیناسیون در کشور

انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران در بیانیه‌ای، ضمن ابراز همدردی با هموطنان مصیبت دیده، به روند کند واکسیناسون واکنش نشان داد.

به گزارش رمز فردا ، در متن این بیانیه آمده است:
«ما شادی را ثبت می‌کنیم، غم را، آهی که از بنِ جانی خسته بیرون می‌آید. ما رنج‌ها را ثبت می‌کنیم. این ثبت‌ها چیزی از روزگارِ ما را به تاریخ می‌برد. این سیاهی و تباهی تحمل ناپذیر طاقتمان را گرفته است. ما مردمان ایران، روزها است که عزاداریم. سیاه پوش عزیزان از دست رفته‌مان و هموطنان بی‌پناه و دردمندی که جز ساده‌ترین حق انسانی که همانا برخورداری از اقدمات اولیه بهداشت و ایمنی در مقابل ویروس کرونا است، چیزی طلب نکردیم.
ماه‌ها است با هر زبان و طریقی این خواست ابتدایی و ساده را فریاد می‌زنیم، اما هیچ مقام و مسئولی خواهان گوش سپردن به آن نیست. خطاب به کسانی که حیات و هستیِ این روزگارِ مردم ایران به دست آنهاست. آنچه این روزها در عکس‌ها به ثبت می‌رسد، گواه بی‌کفایتیِ بسیاری از مسئولین امر است. عکس‌های ما انعکاسِ آن چیزی خواهد بود که شما می‌کنید. در عکس‌های این روزها مردم صف بسته‌اند، بر گورها مویه می‌کنند، بر تخت‌های بیمارستان دراز افتاده‌اند. تصویرِ این روزها در عکس‌های ما مطلقا رنج و سرگردانیست. این عکس‌ها کارنامه شماست. آینه‌ای که بر اساس آن قضاوتِ تاریخیِ آیندگان بر آنچه شما بودید و شما کردید، آسان خواهد بود. حال که شرایط روز به روز وخیم‌تر می‌شود و دوستان و هموطنان بیشتری را از دست می‌دهیم، این زخم عمیق‌تر و صبرمان لبریز شده است. به عنوان یکی از صنوف خانه سینما به سهم خودمان درخواست تهیه حداکثری واکسن و تزریق هر چه سریع‌تر آن به هموطنان‌مان و همکاران زحمتکش‌مان در سینما را داریم. همه آگاهیم که اگر در زمان مناسب این حق مسلم با پاسخی درخور مواجه می‌شد، شاهد این اندوه پایان ناپذیر نبودیم. ای کاش حالا که در بحرانی‌ترین روزهای کشورمان از حقمان سخن می‌گویم، گوش شنوایی برای شنیدنش پیدا شود.»

انجمن عکاسان سینمای ایران در پایان این بیانیه ضمن سوگواری و همدردی با هموطنان مصیبت دیده از مسوولان بهداشتی و تصمیم ساز خواسته است که روند واکسیناسیون را تسریع ببخشند.

منبع : ایسنا

این مطالب را نیز ببینید!

۱۲ روز مانده تا جشنواره فیلم فجر؛ مکان برگزاری روی هوا!

فقط ۱۲ روز تا آغاز چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به عنوان بزرگترین رویداد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *