پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

جزئیات آزمون استخدامی رشته‌های شغلی آموزش و پرورش

 علیرضا کریمیان گفت: کارت ورود به جلسه نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۴۰۱ ویژه رشته‌های شغلی آموزش و پرورش در تاریخ ۱۳ اردیبهشت منتشر می‌شود.

داوطلبان این آزمون، برای شرکت در جلسه امتحان باید از ۱۳ اردیبهشت به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و با درج اطلاعات شناسنامه‌ای شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، سال تولد و … و اطلاعات ثبت‌نامی شامل شماره پرونده و کد پیگیری و … از کارت شرکت در آزمون خود پرینت تهیه کرده و بر اساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوطه مراجعه کنند.

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: آزمون استخدامی آموزش و پرورش در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت برگزار می‌شود و بیش از ۵۰۰ هزار نفر متقاضی شرکت در این آزمون هستند.

نحوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون

کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ برای مشاهده و پرینت روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

داوطلبان شرکت در آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری و…) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و بر اساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش و ورود به سیستم پاسخگویی اینترنتی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری برای دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت‌نام اقدام کند.

این امکان برای داوطلبانی فراهم است که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. پس ضرورت دارد داوطلبانی که اطلاعات فوق را مفقود کرده‌اند با عضویت در این سیستم برای بازیابی این اطلاعات اقدام کنند.

درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، متقاضیان لازم است به شرح زیر اقدام کنند:

در صورت مغایرت در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۷، ۱۱، ۱۲، ۱۵ و ۱۶ (شامل نام خانوادگی، نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، دین، سهمیه ۵ درصد ایثارگران، شاغل قراردادی (نام دستگاه)، تاریخ فارغ التحصیلی و معدل آخرین مدرک تحصیلی) کارت شرکت در آزمون، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ منحصراً به سایت سازمان سنجش مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات در کارت ورود به جلسه آزمون، برای اصلاح موارد اقدام شود.

در صورتی که مغایرتی نسبت به بندهای ۳، ۸ و ۹ (جنس، معلولیت و شدت معلولیت) تفاوتی مشاهده شد، ضروری است داوطلب مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه (به شرح جدول شماره ۲) مراجعه کند.

تذکر مهم:

در خصوص سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران (بند ۱۰ کارت شرکت در آزمون) به اطلاع می‌رساند هیچ گونه ویرایشی برای این بند انجام نمی‌شود و با توجه به هماهنگی انجام شده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، متقاضیان باید در بازه زمانی ثبت نام اقدام به ویرایش سهمیه می‌کردند.

چنانچه کارت شرکت در آزمون فاقد عکس باشد و یا عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله فاقد مُهر بودن، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس باشد؛ ضرورت دارد داوطلب با همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴ ×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه کند و موضوع را پیگیری کرده تا مشکل برطرف شود. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی می‌شود.

سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر متقاضی بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود متقاضی تکمیل شده در نظر گرفته شده است.

متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد، پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام کنند.

آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون

نماینده سازمان سنجش در روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و بعدازظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد.

آن دسته از داوطلبانی که بر اساس توضیحات بند «ب» ملزم به مراجعه به نماینده رفع نقص کارت سازمان می‌شوند، شهرستان های محل برگزاری آزمون به شرح جدول شماره ۱ است که آدرس و محل تشکیل باجه رفع نقص کارت شرکت در آزمون هر شهرستان در جدول شماره ۲ (مندرج در اطلاعیه سنجش) مشخص شده است.

برای حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸ صبح (هشت) است.

در ورودی ِحوزه های امتحانی راس ساعت ۷:۳۰ بسته خواهد شد؛ پس داوطلبان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن، ماسک سه لایه (بدون فیلتر) و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود.

داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند. به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری که بخشی از آن در بند «و» آمده است، رفتار خواهد شد.

به همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

داوطلبان باید برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری لازم را داشته باشند.

حوزه‌های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و … معذور هستند. بنابراین اکیداً توصیه می‌شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

با توجه به این که سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه‌های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات داوطلبان به عنوان معتبرترین منبع اخذ داده و اطلاعات برای ارزیابی حوزه‌ها دارد، داوطلبان می‌توانند برای تکمیل کردن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۴۰۱ (ویژه رشته‌های شغلی وزارت آموزش و پرورش) از تاریخ ۱۵ تا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.

داوطلبان در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آن ها لازم است، حداکثر تا تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی https://request.sanjesh.org با سازمان سنجش مکاتبه کنند. درخواست‌های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی و قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری در اطلاعیه سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان رسیده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

این مطالب را نیز ببینید!

استخدام در بانک پاسارگاد

تاریخ انقضا :۱۴۰۰/۹/۲۹ بانک پاسارگاد به منظور تامین و تکمیل سرمایه انسانی مورد نیاز شعبه های خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *