پنج شنبه , اردیبهشت ۶ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

سالیوان: بایدن درباره ظرفیت‌های سایبری آمریکا به پوتین توضیح داد

سالیوان: بایدن درباره ظرفیت‌های سایبری آمریکا به پوتین توضیح داد

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، بایدن در نشست با پوتین در ژنو درباره ظرفیت‌های سایبری آمریکا و تمایلش برای استفاده از آنها در صورت نیاز توضیح داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درباره این ظرفیت‌های سایبری توضیح داد و گفت اگر که روسیه نتواند از عملیات مجرمانه در فضای مجزای که زیرساخت‌های مهم و حیاتی آمریکا را هدف قرار می‌دهند، جلوگیری کند، از آنها استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد:‌ من جزئیات بیشتری درباره این مساله نمی‌دهم اما بایدن به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه توضیحات لازم را داده است.

در جریان نشست روسای جمهوری آمریکا و روسیه در ژنو دو طرف بر آغاز همکاری در زمینه امنیت فضای مجازی در پی یکسری حملات باج افزاری علیه کمپانی‌های ایالات متحده از سوی هکرهای مستقر در روسیه توافق کردند.

بایدن لیستی از ۱۶ کمپانی را داد که زیرساخت‌های حساس آمریکا هستند و اعلام کرد که این کمپانی‌ها نباید هدف حملات سایبری قرار بگیرند.

سالیوان همچنین گفت:‌ ما ظرفیت‌های بسیار مهمی در حیطه سایبری داریم و بایدن اعلام کرد که اگر روسیه نتواند عملیات مجرمانه در فضای مجازی را از داخل کشورش کنترل کند، از آنها استفاده می‌کند.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت، این یک تهدید یا اولتیماتوم نیست بلکه یک آمادگی برای اقدام در دفاع از زیرساخت‌های حیاتی و حساس آمریکاست.

این مطالب را نیز ببینید!

ساخت نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ‌مقیاس در تهران

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن بیان اینکه در ۵۷ نقطه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *