پنج شنبه , فروردین ۹ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

ترک تحصیل دانش‌آموزان به دلیل عدم توانایی در تامین حداقلی هزینه‌های تحصیل

به گزارش رمز فردا /خراسان رضوی مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل هزینه‌های حداقلی تحصیل از جمله ناتوانی در تهیه کتاب، دفتر، پرداخت بیمه و … از تحصیل بازمانده‌اند.

سیدامیر شوشتری امروز ۱۱ مهر ماه، در مراسم جشن عاطفه‌ها که در مدرسه دخترانه شاهد معرفت مشهد برگزار شد، با اشاره به آیات ۳۱ تا ۳۵ سوره حاقه اظهار کرد: خداوند در این آیات ایمان به خدا را در کنار توجه به محرومان مطرح کرده است و بی‌تفاوتی مردم نسبت به محرومان را در کنار کفر و بخل آورده است که این نشان‌دهنده اهمیت توجه به طبقه محروم جامعه است.

وی ضمن ابراز امیدواری از توفیق یافتن در راه خدمت به محرومان ادامه داد: یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرای طرح عدالت آموزشی است که در این راستا قرارگاهی در وزارت آموزش و پرورش با عنوان قرارگاه «عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی» تاسیس شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما موظف هستیم شرایط تحصیلی را برای فراگیری علم و دانش تمام دانش‌آموزان در سراسر استان و کشور فراهم کنیم، لذا در استان خراسان رضوی که نقاط کم برخوردار و محروم زیادی دارد این فعالیت گسترده‌تر شده است.

شوشتری عنوان کرد: با توجه به برگزاری مراسم شور عاطفه‌ها با همکاری کمیته امداد و انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در این راستا با بهزیستی و کمک بسیاری که از سوی خیرین و نیکوکاران دریافت شده، خود را موظف کردیم تمام زمینه‌ها فرام شود تا در اسرع وقت این کمک‌ها به دانش‌آموزان نیازمند برسند.

وی به فواید برگزاری این گونه مراسم‌ و جلسات نیکوکارانه اشاره کرد و افزود: با برگزاری این گونه مراسم‌ است که برکات کمک‌های خیرین و نیکوکاران به ده‌ها هزار دانش‌آموز نیازمند سراسر خراسان پهناور می‌رسد، ضمن اینکه در این جلسات می‌توانیم از خیرین تقدیر کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل هزینه‌های حداقلی تحصیل نیز از جمله ناتوانی در تهیه کتاب، دفتر، پرداخت بیمه و … از تحصیل بازمانده‌اند، در نتیجه اگر دانش‌آموزی به این دلایل از تحصیل بازماند این ما و مردم متمول هستیم که مقصریم و باید در درگاه الهی پاسخگو باشیم، لذا خیرین باید پای کار باشند تا دیگر دانش‌آموزی به این دلایل ترک تحصیل نکند.

وی با اشاره به آمار دانش‌آموزان در سال جاری و مقایسه آن با سال‌های گذشته گفت: در سال گذشته  یک میلیون و ۳۱۳ هزار دانش‌آموز در استان داشتیم و سال جاری تاکنون یک میلیون ۵۵۰ هزار دانش‌آموز در سراسر استان ثبت نام کرده‌اند که نسبت به سال‌های گذشته شاهد رشد قابل توجهی بوده‌ایم.

۴۵ میلیارد تومان برای کمک به دانش آموزان نیازمند هدف‌گذاری شده است

سید مصطفی موسوی، قائم مقام کمیته امداد خراسان رضوی گفت: تا امروز با عنایت خدا و به فضل امام رضا(ع) توانسته‌ایم مبلغ  ۱۵ میلیارد تومان کمک نقدی جمع آوری شده را به دست نیازمندان برسانیم و طبق هدف‌گذاری انجام شده بنا داریم ۴۵ میلیارد تومان را برای خدمت رسانی به دانش آموزان نیازمند محقق کنیم. در واقع جشن عاطفه‌ها به صورت نمادین در برخی از مدارس سطح استان و مشهد برگزار می‌شود، اما آنچه مهم است اتصال کمک‌های مردم و نیکوکاران به نیازمندان بوده که این امر نیز توسط همکاران ما در کمیته امداد در حال اجرا است.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: کمک‌هایی که در سطح استان به صورت نقدی و کالا چه به روش‌های نوین و چه به روش‌های دیگر صورت گرفته به نیازمندان تقدیم خواهد شد و این مراسم تا پایان سال ادامه دارد، اما مراسم نمادین تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد.

موسوی در تشریح نحوه جمع‌آوری کمک‌های خیرین و نیکوکاران ابراز کرد: مردم می‌توانند از طریق روش‌های نوین، مجازی و یا با مراجعه به صورت حضوری در ۶۰۰ مرکز نیکوکاری سطح استان کمک‌های خود را به نیازمندان اهدا کنند.

وی تصریح کرد: در سطح استان ۴۵ هزار دانش آموز نیازمند تحت پوشش کمیته امداد هستند از طرفی تعداد ۶۰ هزار دانش آموز نیازمند از سوی آموزش‌وپرورش شناسایی شدند که به همه این دانش‌آموزان بسته‌های تحصیلی اهدا خواهد شد.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: از تعداد کل دانش‌آموزان شناسایی شده در استان نزدیک به ۲۵ هزار دانش‌آموز در سطح مشهد هستند و کمک‌ها به این عزیزان ارائه خواهد شد.

وی در خصوص ارزش بسته‌های اهدایی به دانش‌آموزان افزود: سرانه تعریف شده بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است که در بخش‌های مختلف به دانش‌آموزان اهدا می‌شود و بخشی از آن در قالب بسته تحصیلی ارائه خواهد شد.

این مطالب را نیز ببینید!

خبر بد درباره تخت جمشید و پاسارگاد

به گزارش رمز فردا : محمد درویش با اشاره به اینکه فرونشست زمین هنگامی که از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *