پنج شنبه , اردیبهشت ۶ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

دانشگاه‌های ژاپن و عدم تمایل به بازگشایی حضوری!

دانشگاه‌های ژاپن و عدم تمایل به بازگشایی حضوری!

در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها پس از تعطیلات تابستانی، بسیاری از موسسات آموزش عالی در ژاپن تمایلی به از سرگیری کلاس‌های حضوری در دوران همه گیری کووید-۱۹ ندارند.

به گزارش رمز فردا  به نقل از مینیچی، وضعیت دانشگاه‌های ژاپن درحال حاضر به نحوی است که حتی دانشگاه‌هایی که واکسیناسیون اعضای خود را انجام داده‌اند، قصد بازگشایی دانشگاه‌ها برای آموزش حضوری را ندارند.چراکه نگرانند بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها سبب شیوع مجدد سویه دلتا کروناویروس شود.

دانشگاه “هوسی” در توکیو در ابتدا برنامه‌ریزی کرده بود که در طول تعطیلات تابستان و پیش از آغاز ترم پاییز در ۱۷ سپتامبر، واکسیناسیون اعضای خود را کامل کند اما به دلیل تاخیر در روند واکسیناسیون در ژاپن، برنامه‌ریزی شده که دوز دوم واکسن این افراد در تاریخ ۲ اکتبر انجام شود. همچنین،‌با توجه به اینکه پایتخت ژاپن در وضعیت اضطراری قرار دارد،‌این دانشگاه قصد دارد تا تاریخ ۲ اکتبر کلاس‌ها را همچنان آنلاین برگزار کند.

در دانشگاه “کیوشوسانگیو” در جنوب غربی ژاپن،‌ کلاس‌ها از تاریخ ۱۳ سپتامبر آغاز شد و نحوه برگزاری آن به جز کلاس‌های عملی،‌ آنلاین است. این دانشگاه تلاش کرده بود که واکسیناسیون اعضای خود را در تابستان به اتمام برساند اما تکمیل این فرآیند به اواسط اکتبر موکول شد. سخنگوی این دانشگاه گفته که با توجه به افزایش آمار ابتلا در تابستان،‌بازگشایی کار صحیحی نیست.

از میان ۴۰۵ دانشگاه در ژاپن که برای عرضه واکسن در دانشگاه درخواست داده‌اند،‌۳۶۲ دانشگاه از ۲۰ سپتامبر تاکنون واکسیناسیون اعضای خود را انجام داده‌اند.

در دانشگاه “کانسای” در استان اوزاکا که قبلا اعلام کرده بود که به صورت حضوری بازگشایی می‌شود. حدود ۶۰ درصد دانشجویان این دانشگاه دوز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند و تزریق دوز دوم نیز در حال انجام است.

دانشگاه علوم ورزشی “نیپون” در توکیو،‌جایی که تقریبا ۷۰ درصد دانشجویان آن دوز دوم واکسن کووید-۱۹ خود را نیز دریافت کرده‌اند، اعلام کرده که کلاس‌های حضوری از نیمسال بهار آغاز می‌شود.

از آنجا که هیچ چشم‌اندازی برای کنترل کامل این پاندمی وجود ندارد،‌ برخی از دانشجویان و اعضای هیات علمی دیدگاه‌های خود در رابطه با نحوه تدریس در کلاس‌ها را تغییر داده‌اند.

یکی از اساتید دانشگاه “هوسی” در این رابطه اظهار کرد: زمان آن فرا رسیده که تفکر خود در مورد شیوه آموزش را تغییر دهیم. باید بدانیم که هرگز نمیتوانیم به حالت قبل بازگردیم. دانشگاه‌ها و اساتید نیز باید تمام تلاش‌ خود را داشته باشند تا کیفیت آموزش را ارتقاء بخشند.

 

این مطالب را نیز ببینید!

ساخت نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ‌مقیاس در تهران

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن بیان اینکه در ۵۷ نقطه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *