جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

نیمی از بیکاران تحصیلکرده هستند

کمیسیون صنایع بخش‌های اجرانشده قوانین مرتبط با تولید را پیگیری می‌کند

سخنگو کمیسیون صنایع و معادن گفـت: مهم‌ترین وظیفه کمیسیون صنایع و معادن مجلس این است که با کمک دولت شرایطی فراهم آورد که فعالیت‌های تولیدی تسهیل و از تولیدکنندگان حمایت‌ شود.

نیمی از بیکاران تحصیلکرده هستند

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاست خبرگزاری آنا، پیرامون پیشنهادهای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به دولت سیزدهم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری اولویت‌های مجلس یازدهم را مشخص کرده‌اند و مهم‌ترین دغدغه ایشان مسائل اقتصادی است. یکی از اولویت‌های کمیسیون صنایع و معادن تلاش به جهت تحقق شعار سال است و در این خصوص، ۷ قانون مرتبط با تولید در دوره‌های گذشته به تصویب مجلس رسیده است و بنا داریم بخش‌های اجرانشده این قوانین را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: قانون «رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» و قانون «مبارزه با قاچاق کالا و ارز» از جمله این قوانین هستند. مهم‌ترین وظیفه کمیسیون صنایع و معادن مجلس این است که با کمک دولت شرایطی فراهم آورد که فعالیت‌های تولیدی تسهیل و از تولیدکنندگان حمایت‌ شود.

بیشتر بخوانید: شبکه ملی اطلاعات یک رشد کاریکاتوری داشته است

سخنگو کمیسیون صنایع و معادن گفـت: ۴۲ درصد بیکاران کشور فارغ‌التحصیلان هستند و این حمایت‌ها می‌تواند به اشتغال این بخش تحصیل‌کرده از جامعه کمک کند.

عباسپور افزود: کمیسیون صنایع و معادن بنا دارد نظارت میدانی خود را افزایش بدهد و از شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی در استان‌های مختلف بازدید داشته باشد.

به گزارش رمز فردا به نقل از  آنا، دولت روحانی رکوردهای منفی بسیاری را به نام خود ثبت کرده است. طبق آمارها، در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، اقتصاد کشور چهار بار با رشد منفی مواجه شده و درمجموع رشد اقتصادی را در هشت‌سال اخیر به حدود صفر رسانده است. این برای اولین‌بار است که در سه‌دهه اخیر چنین دوران طولانی رشد منفی اقتصادی در کشورمان به‌وقوع پیوسته است. پیش از دولت‌های دهم و یازدهم، شاهد وقوع رشد منفی اقتصادی برای سال‌های مختلفی بوده‌ایم اما دولت دوازدهم، بدترین رکورد را در این زمینه به‌جای گذاشته است.

تورم سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب رقم‌های ۳۱٫۲ و ۴۱٫۲ درصد را ثبت کرده است و در مورد نرخ ارز قیمت دلار در سال ۹۹ حتی به ۳۲ هزار تومان هم رسید که نشان از رشد نزدیک به ۸۰۰ درصدی از سال ۹۲ تا ۹۹ داشت.

این مطالب را نیز ببینید!

پیروزی یزدانی مقابل عموزاد در جام یاشاردوغو

در جریان رقابت‌های وزن ۷۰ کیلوگرم جام یاشاردوغو، امیرمحمد یزدانی مقابل محمدعلی عموزاد به برتری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *