جمعه , فروردین ۱۰ ۱۴۰۳
نوشته های جدید

واکسیناسیون در ارمنستان؛ پنیر مجانی در تله موش!

با توجه به کندی واکسیناسیون در کشور و صف‌های طولانی که برای دریافت واکسن ایجاد می‌شود، برخی مردم ترجیح داده‌اند سراغ کشورهای همسایه و حتی دورتر بروند تا بدون ایستادن در صف که خطر ابتلا به کووید۱۹ را افزایش می‌دهد و باسرعت بیشتری واکسن انتخابی خود را دریافت کنند. در این میان، کشورهمسایه‌ای که به‌خوبی از این فرصت استفاده کرد، ارمنستان بود؛ این کشور طی یکی دو هفته اخیر، هموطنان ما را در خطوط مرزی و بدون اجباری برای ورود به کشور، واکسینه کرد.
اما حالا مهلت این چراغ سبز تمام شده و از این پس هر فردی که بخواهد واکسینه شود، باید به کشور ارمنستان سفر کرده و ده روز در آن‌جا اقامت کند، و این یعنی تبدیل یک فرصت به چند فرصت برای رشد اقتصادی حداقل درزمینه گردشگری؛ هر مسافری که برای واکسینه شدن می‌رود باید در هتل اقامت کرده و طبعا پول خرج کند و سوغاتی هم بخرد!
چنین است که سفیر ارمنستان در ایران شرط ارائه واکسن کرونا به گردشگران خارجی را اقامت حداقل ده روزه آن‌ها در این کشورعنوان کرده‌ و دیگر از واکسن لب مرزی خبری نیست!
وزیر بهداشت جمهوری ارمنستان مجوز واکسیناسیون رایگان و داوطلبانه شهروندان خارجی مقیم ارمنستان را صادر کرده، زیرا کارکنان برخی نمایندگی‌های سیاسی خارجی و سازمان‌های بین‌المللی و افراد خارجی که به دلایل مختلف در ارمنستان اقامت دارند، تقاضای دریافت واکسن داشتند.سفیر ارمنستان هم افزوده از ۲۴ تیر، مسافرانی که برای دریافت واکسن به این کشور سفر می‌کنند، حداقل باید ده روز در این کشور بمانند.
حالا و با شرط اقامت ده روزه، صدای اعتراض برخی مسئولان نیز بلند شده؛ سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به سفر برای واکسن به ارمنستان گفته:«به فرض معتبر و مورد تایید بودن واکسن تزریق‌شده در کشورهای دیگر، قرارگرفتن در ازدحام و شلوغی‌های این مسافرت‌ها در شیوع ویروس و انتقال آن به افراد تاثیرگذار خواهد بود و قطعا این اقدام منطقی به نظر نمی‌رسد چراکه باید برای تزریق دوز دوم هم همین مسیر دوباره طی شود.» در حالی‌که همان شلوغی و ازدحام در کشور خودمان هم جریان دارد به اضافه کندی واکسیناسیون و صف بستن برای آن، در موج پنجم کرونا که موجب تعطیلی بسیاری از مشاغل شده است و البته که بسیاری از این مسافران به‌صورت خانوادگی یا با خودروی خود ویا  با اتوبوس دربست اقدام به سفر می‌کنند و تست PCR منفی هم با خود می‌برند! شرکت‌های هواپیمایی و تورها هم از این وضعیت ناراضی نیستند و در سکوتی سرخوشانه به داغ کردن این بازار ادامه می‌دهند!

منبع افرینش

این مطالب را نیز ببینید!

شب‌زنده‌داران ۲ برابر بیشتر از مشکلات قلبی رنج می‌برند

یک مطالعه نگران‌کننده جدید نشان می‌دهد افرادی که تمایل دارند تا دیروقت بیدار بمانند بیشتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *